Nå som solen begynner å varme skikkelig er det nok mange medlemmer som har et stort ønske om å begynne å spille tennis utendørs.
I år har vi valgt en ny plan for åpning og vedlikehold av anlegget i sesongen. Mastersport har de siste årene hatt jobben med å åpne anlegget for oss og har gjort en god jobb. Samtidig har vi med den løsningen brukt opp mye penger på en kort periode i slutten av april og begynnelsen av mai. Vi har nå laget en plan der vi tar på oss mer arbeid selv og får hjelp av en banemann fra slutten av april til september for å sikre god kvalitet gjennom hele utesesongen.
Wojciech Andrzejewski, som er en meget dyktig og erfaren banemann og tennisspiller, har tidligere jobbet for NTK og kommer nå tilbake til Norge/NTK og starter arbeidet med å åpne banene våre søndag 23. april. Med seg hele neste arbeidsuke har han Teddy, som er ansvarlig banemann på OTA og som også har veldig mye kompetanse. Daglig leder Andreas og vår vaktmester Deler er også med og prøver å hjelpe så godt de kan.
- Vi skal også ha kurs for trenere og ansatte neste uke hvor vi har som mål at lære mer om vedlikehold av tennisbanene. I tillegg har NTK investert i en maskinvalse som vil bidra til at vi kan holde anlegget i topp stand gjennom hele sesongen, sier Andreas.
Neste uke blir det også to dugnader (mandag og onsdag 18 - 20) der vi skal sørge for å gjøre anlegget skikkelig fint! Det er dugnadsplikt og vi ønsker at alle som har mulighet, tar med utstyr for å kunne fjerne ugress og for å kunne plante blomster/planter. Det kan være smart å merke utstyret du har med tape og navn. Vi planlegger å asfaltere parkeringen og gjøre inngangen til uteanlegget "shining" før 1. mai åpningen, og da er dugnad i forkant avgjørende hvis vi skal rekke det.
Klarer vi å åpne noen tennisbaner gjennom neste uke, vil de som har vært på dugnad ha fortrinnsrett til å booke baner ut neste uken inklusive lørdag/søndag. 1. mai skal alle tennisbaner stå klare til vår tradisjonelle åpning av anlegget hvor det blir tennis, spill og moro samt premieutdeling til medlemmer som har fortjent en ekstra takk! Til barnen blir det is og hoppeslott, og det stekes vafler/griller hamburgere.
1. Mai program
Hoppeslott fra 11:00 -
12:00 – 12:30 Tale og utdeling av priser
12:30 – 14:00 Aktiviteter, kiosk og grilling
Dobbelkonge og aktiviteter for (barn og voksne) med alle ballfarger.
Hoppeslott
12:00 – 16:00 Åpen kiosk
Åpen kiosk med vafler, grilling, is etc.
Her er eksempler på hva som må gjøres:
BANER
- Luke, fjerne alt ugress langs kantene på tennisbanene. (Pass på å ikke gå ut på banene før de er valset klart)
- Montering av vannslanger
- Dommertårn og sittebenker skal settes ut
- Nett skal monteres (gjøres etter at banene er ferdig valset)
- Sette ut 1 valse, 2 koster, 2 skyfler, 2 linjekoster per bane.
"FRIOMRÅDE" / UTSTYR/PARKERING
- Fjerne ugress og planting
- Grillen rengjøres og settes inn med olje. Grillmat til de som er til dugnad. Grillen rengjøres igjen og settes inn med olje, på med beskyttelsestrekk og settes under tak.
- Beising av tribune
- Gangveier kostes fritt for løv og avfall + spyles med slange/høyttrykkspyler
- Luke ugress langs kanter, fjerne mose og koste parkeringsplassen (klargjøre for ny asfaltering)
- Utemøbler og bord settes ut + vaskes
- Søppelbøtter monteres opp på gjerdene (vaskes/spyles hvis nødvendig)
- Bordtennisbord. Sjekkes/skrus til / strammes
- Flaggstang sjekkes, må kanskje males. Sjekke at snorer/liner er OK.
- Flagget sjekkes og legges klart. (ligger på bakrom kjøkken) Skal heises på åpningsdagen 1. mai
KLUBBHUSET - INNE
- Vaske vegger og dører i alle rom
- Rydde dusj og toalett.
- Tørke av bord og stoler
- Vaske over gulv
- Gå over utstyrsliste kjøkken - notere det som er ødelagt/mangler.
- Oppvaskmaskin, koble til vann + vaske det som er nødvendig
- Kjøleskap. Vaske lett over (skal være vasket grundig ved stenging, men kan være brukt i ettertid)
KLUBBHUSET - UTVENDIG
Spyle fasade/vinduer mot banene
Sjekke takrenner + fjerne løv ved behov